پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر

پیشرو شبکه پایا، ارائه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر وخرید محصولات فلوک نتورکز-ای پی سی -سیسکو و...

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر

پیشرو شبکه پایا، ارائه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر وخرید محصولات فلوک نتورکز-ای پی سی -سیسکو و...

شرکتهای معتبر فروش عمده تجهیزات شبکه با کیفیت

با یشرفت تکنولوژی و کاربرد بالای انواع تجهیزات شبکه در دنیای کنونی و همچنین با توجه به اینکه مردم زمان کمی برای خرید دارند و نمی توانند به اصالت کالاهای خریداری شده اطمینان کافی داشته باشند، به همین دلیل شرکت های تجهیزات شبکه و فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش محصولات توسعه زیادی در این زمینه داشته است. بنابراین در زمینه تجهیزات شبکه نیز این موضوع صادق است و به دلیل تخصصی بودن این حوزه، بدیهی است که اکثر افراد عادی و غیر متخصص در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باند، از این رو تیم متخصص پیشرو شبکه پابا با اراده این مطلب سعی در آشنا سازی افراد با مراکز فروش معتبر در این زمینه نمود. چرا که خریدی مطمئن و بدون دردسر و همچنین عدم اتلاف وقت و هزینه های انواع تجهیزات شبکه امری مهم است که برای شرکتهای معتبری چون پیشرو شبکه پایا امری مهم و اولین اولویت است.


معرفی انواع تجهیزات شبکه

تجهیزات غیر فعال شبکه (پسیو) : عملکرد این تجهیزات بدون نیاز به توان الکتریکی برق صورت می گیرد.

این تجهیزات عبارتند از : انواع کابل ،کانکتورها و اتصالات ، داکت یا کانال و انواع رک.

تجهیزات فعال شبکه (اکتیو): تجهیزاتی هستند که به جریان الکتریکی برق نیاز دارند.

این تجهیزات عبارتند از: کارت شبکه (NIC)، سوییچ (switch)، مسیریاب (Router)، دیوار آتش (Firewall)، مبدل فیبر نوری (Media Convertor)و پرینت سرور (Print server)

تجهیزات تستر کابل و آنالیزر شبکه

میدانیم که ابزار و تجهیزات تستر کابل و آنالیزر شبکه برای تست و آنالیز انواع شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرد، با استفاده از این ابزار حرفه ای به راحتی می توان شبکه را مورد بررسی قرار داد تا در صورت هرگونه مشکل احتمالی سریعا به رفع آن اقدام نمود، این ابزارها علاوه بر بررسی اختلالات شبکه وعیب یابی آن میتواند پیشامدهای احتمالی قبل از وقوع بررسی و برطرف نماید.ابزارهای تست و انالیز انواع مختلفی دارند.

تستر کابل شبکه یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنالهای موجود برای سیم کشی صحیح را بررسی و اندازه گیری می کند. بطور کلی می توان گفت تستر کابل شبکه، برای آزمایش اتصال ابتدا جریانی را به سیم فرستاده و سپس سطح آن را اندازه گیری می نماید. این تست تداوم نامیده می شود.

یک تستر شبکه کابل قابل اعتماد قادر به عیب یابی و کمک به شناسایی مشکلات کابل و مشکلات اتصال است. برای اینکه به شما کمک کنیم که بهترین تستر کابل شبکه را برای استفاده خود پیدا کنید در این مقاله با ما همراه باشید.


خرید عمده انواع تجهیرات شبکه

تجهیزات شبکه تجهیزات فیزیکی هستند که برای ارتباط و تعامل بین سخت افزار استفاده می شوند و برای راه اندازی یک شبکه کامپیوتری ضروری هستند. به طور کلی چنین تجهیزاتی به دو دسته تقسیم می شوند و هر یک از این دسته ها وظایف خاصی دارند. شما می توانید تجهیزات شبکه را با قیمت مناسب در فروشگاه اینترنتی pishroshabakeh خریداری و بررسی کنید.


قیمت خرید عمده تجهیزات شبکه

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع تجهیزات شبکه بصورت عمده و یا تکی مانند خرید عمده کابل شبکه، سوکت شبکه عمده، خرید عمده محافظ برق و....

همچنین تمام موارد مربوط به شبکه و سرور، خدمات پشتیبانی شبکه و سرور، تست و آنالیز شبکه های کامپیوتری و دیتاسنتر،خرید یو پی اس وبرق اضطراری میتوانید وارد سایت پبشرو شبکه پایا شده و یا از طریق شماره 09121765233 اقدام به سفارش نمایید.


منبع: شرکت تجهیزات شبکه پیشرو شبکه

مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور

از جمله سوالات پر تکراری که کاربران و مشتریان اغلب از ما میپرسند این است که دمای اتاق سرور من چقدر باید باشد؟ دمای استاندارد اتاق سرور چند است؟ در پاسخ به این سوال، اکثر کارشناسان شرکتهای تجهیزات شبکه و پشتیبان مانیتورینگ شرایط محیطی اتاق سرور به شما خواهند گفت که دمای اتاق سرور بهینه یا توصیه شده بین 64.4 فارنهایت و 80.6 درجه فارنهایت (یا 18 درجه سانتیگراد تا 27 درجه سانتیگراد) با رطوبت نسبی باید بین 45 تا 50 درصد میباشد.

اگرچه این فقط یک توصیه است. نظرات زیادی در مورد دمای ایده آل برای اتاق سرور و مراکز داده وجود دارد، زیرا متغیرهای زیادی مانند ترکیب سرور، آرایش خنک کننده و شرایط بار وجود دارد. اگر چه اگر دمای اتاق سرور شما به طور منظم در محدوده توصیه شده 64.4F و 80.6F که بر اساس استاندارد (ASHRAE) ANSI/ASHRAE 90.4-2016، استاندارد انرژی برای مراکز داده، کار می کند، می توانید مطمئن باشید که تجهیزات شما ایمن خواهند بود.

در این محدوده دمای معمولی CPU سرور باید در داخل نگه داشته شود، که اگر دستگاهی برای مدت کوتاهی کمی داغ تر کار کند، دمای اتاق و دستگاه قبل از رسیدن به آن پتانسیل، مقداری آزادی عمل داشته باشد. نقطه ذوب علاوه بر این، در این محدوده، اتاق سرور خود را بیش از حد خنک نمی‌کنید، که اگر سرورهای شما جدیدتر هستند و به درستی کار می‌کنند، تأثیر چندانی بر عملکرد شما نمی‌گذارد، و هزینه اضافی خنک‌سازی بیش از اندازه، می‌تواند افزایش یابد.

به منظور کسب اطلاعات کافی و آگاهی بیشتر شما؛ تیم پیشرو شبکه در این مقاله به بررسی و تحلیل کنترل میزان دما در اتاق سرور و کنترل آن پرداخته است با ما همراه باشید:

دما و رطوبت ایده آل برای اتاق سرور چقدر است؟

دمای اتاق سرور ایده آل چقدر است؟ سرورها می توانند محدوده دمایی 60 تا 90 درجه فارنهایت را تحمل کنند. با این حال، بهترین دما برای اتاق سرور 72 درجه فارنهایت با رطوبت نسبی 45 درصد است، به عبارتی دیگر بین 40 تا 50 درصد!

هنگام پیکربندی تنظیمات تهویه مطبوع اتاق سرور، به خاطر داشته باشید که سطح رطوبت باید بین 40 تا 50 درصد باقی بماند. مهم است که سطح رطوبت خود را کنترل کنید زیرا با افزایش سطح رطوبت، میزان بخار آب در هوا نیز افزایش می یابد.


پیشرو شبکه و خنک کننده سرور برای حفظ دمای اتاق سرور ایده آل

از آنجایی که شرکت‌های فناوری اهمیت مراکز داده و اتاق‌های سرور را تشخیص می‌دهند، مبالغ هنگفتی را برای تجهیزات درجه یک سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این حال، این تجهیزات سطوح بالایی از گرما را تولید می کنند که می تواند به طرق مختلف مضر باشد. این مقاله اصول خنک سازی سرور و مرکز داده و مزایای آن را نشان می دهد.

هدف از ارائه این سیستم های خنک کننده توسط شرکت تجهیزات شبکه پیشرو شبکه پایا ایجاد و حفظ شرایط محیطی مناسب مورد نیاز برای عملکرد بهینه تجهیزات فناوری اطلاعات (ITE) است

این سرورها به کنترل سطوح بالای حرارت تولید شده توسط تجهیزات در اتاق سرور کمک می کنند. بدون این راه حل خنک کننده، امکان افزایش سریع دما وجود دارد که می تواند داده ها و سخت افزارهای مهم را از بین ببرد. در نتیجه فناوری های خنک کننده مختلفی برای جلوگیری از این تلفات ایجاد شده است.


بحوانید:شرکت تجهیزات شبکه معتبر در تهران

دمای اتاق سرور ایده آل چقدر است؟

دمای اتاق سرور من چقدر باید باشد؟ سرورها می توانند محدوده دمایی 60 تا 90 درجه فارنهایت را تحمل کنند. با این حال، بهترین دما برای اتاق سرور 72 درجه فارنهایت با رطوبت نسبی 45 درصد است. حفظ دمای اتاق سرور و رطوبت ایده‌آل به سرورها اجازه می‌دهد تا بهینه کار کنند و از افزایش گرمای برنامه‌ریزی نشده جلوگیری می‌کند و در نتیجه احتمال خاموش شدن سرورها را کاهش می‌دهد.


عوامل مهم در خنک نگه داشتن اتاق سرور

عوامل مهمی که برای حفظ دمای ایدآل اتاق سرور باید در نظر بگیرید. عبارتند از:

  • مساحت سطح کف
  • اندازه و موقعیت پنجره
  • ساکنان
  • نورپردازی

با محاسبه گرمای احتمالی که اکثر این عوامل می توانند تولید کنند، می توانید یک تخمین تقریبی از کل گرمایی که یک اتاق سرور تولید می کند به دست آورید. به عنوان مثال، هر چه تعداد ساکنان اتاق بیشتر باشد، سطح گرمای بیشتری تولید می شود. دانستن این تخمین به شما ایده ای از نیازهای خنک کننده و راه حل هایی که می توانید اعمال کنید می دهد.


چالش های خنک کننده اتاق کامپیوتر

برخی از چالش های مهم مرتبط با خنک کردن اتاق های کامپیوتر عبارتند از:

  • تقاضای برق بالا
  • استفاده ناکارآمد از فضای اتاق خنک کننده
  • عملکرد ناکارآمد چیلر سرور به دلیل اتلاف انرژی در اثر اصطکاک
  • نزدیکی به منابع آب سرد
  • شیوه های ضعیف منطقه بندی مرکز داده
  • مزایای سیستم های خنک کننده موثر سرور

مزایای قابل توجه برای توسعه سیستم های خنک کننده سرور موثر عبارتند از:

  • برای بهینه سازی عملیات
  • برای کاهش زمان خرابی
  • برای محافظت از مواد و تجهیزات حیاتی
  • برای صرفه جویی در زمان و هزینه


بهینه سازی عملیات

خنک نگه داشتن اتاق کامپیوتر بسیار اهمیت دارد چرا که عملکرد بهینه سرورها را تضمین می کند. اثرات نامطلوب مانند آسیب تجهیزات، اختلال در شبکه ارتباطی، و از دست دادن داده ها؛ می تواند بر عملکرد روان مرکز داده و مشتریان آن تأثیر بگذارد. با شناسایی فناوری خنک‌کننده‌ای که برای نیازهای انتقال حرارت مناسب است، مشتری می‌تواند بازده عملیاتی و عملکرد بهبود یافته را تضمین کند.


کاهش زمان خرابی

خنک کننده کافی می تواند از خرابی ناشی از گرما جلوگیری کند. برخی از نقص های سخت افزاری و نرم افزاری ناشی از گرمای بیش از حد تولید شده از تجهیزات محاسباتی است که در صورت نیاز به تعمیر منجر به خرابی می شود. اما با سیستم های خنک کننده سرور، می توانید از این چالش جلوگیری کنید.


حفاظت از تجهیزات

سیستم های خنک کننده سرور از تجهیزات در برابر آسیب محافظت می کند. با نظارت مستمر و مناسبی که برای آن شناخته شده اند، به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر خطرات آسیب بالای تجهیزات عمل می کنند. این فرهنگ نگهداری مداوم به مدیران اجازه می دهد تا شرایط دما و رطوبت اتاق و تجهیزات را پیگیری کنند تا از آسیب های ناشی از گرما جلوگیری کنند و در نتیجه از داده های حیاتی مشتریان محافظت کنند.


صرفه جویی در زمان و پول

اپراتورهای مرکز داده با بهینه سازی عملکرد سرورها، کاهش زمان خرابی ناشی از نقص و محافظت از تجهیزات در برابر آسیب، مقدار قابل توجهی در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند. علاوه بر این، می توانید با نصب سیستم های خنک کننده مناسب سرور کامپیوتر، از هزینه تعمیرات آسیب، تعویض سخت افزار و سایر هزینه های اضافی مربوط به گرما جلوگیری کنید.


آیا رطوبت کم برای اتاق سرور مضر است؟

به منظور بررسی رطوبت استاندارد اتاق سرور میتوان گفت،اگر رطوبت خیلی کم باشد، هوای خشک منجر به تخلیه الکترواستاتیک (ESD) می شود که می تواند به اجزای مهم سرور آسیب برساند. رطوبت بیش از حد نیز باعث تراکم می شود که منجر به خوردگی سخت افزار و خرابی تجهیزات می شود.


آیا اتاق سرور هر چه سردتر باشد بهتر است؟

از آنجایی که در پاراگراف های بالا در اینباره صحبت شد میدانیم که دمای ایده آل برای اتاق سرور معمولاً باید بین 50 درجه فارنهایت تا 82 درجه فارنهایت باشد تا سیستم شما به خوبی کار کند. اگر دما در هر یک از مقیاس‌ها بسیار شدید باشد، ممکن است سیستم شما بیش از حد گرم شود و اطلاعات ذخیره شده را از دست بدهید.


آیا اتاق های سرور نیاز به تهویه دارند؟

این گرمای بیش از حد می تواند منجر به خرابی، آسیب به تجهیزات و خرابی شود. برای جلوگیری از همه اینها، تهویه مطبوع و تهویه مناسب بخش مهمی از هر اتاق سرور با اندازه مناسب است.


هشدارهای مربوط به دما و رطوبت اتاق سرور

امروزه جهت کنترل سیستم و مانیتورینگ اتاق سرور به راحتی وبا دریاقت چندین نوع مختلف اعلان و یا هشدار میتوان از شرایط دما و رطوبت داخل اتاق سرور مطلع شد، این هشداها عبارتند از:

  • پست الکترونیک
  • پیامک
  • برنامه و اپلیکیشن روی آیفون و اندروید

این هشدارها زمانی دریافت میشوند که دماو و طوبت از اندازه تعیین شده بیشتر یا کمتر باشد.


نرم افزار مربوط به مانیتورینگ اتاق سرور

  • مانیتورینگ و بررسی اتاق سرور : با استفاده از نرم افزار مربوطه می توان از نحوه عملکرد اتاق سرور و سنسورهای آن در هر زمان و مکانی مطلع گشت.
  • اعمال تنظیمات : نرم افزار های مربوطه میتوانند سیستم مثل دمای مطلوب اتاق سرور ، رطوبت مطلوب اتاق سرور ، قفل کردن درب ، امنیت اتاق سرور و… را طبق آنچه لازم است مورد تنظیمات قرار دهند.
  • کنترل شرایط : نرم افزار نصبی ابزارها و تاسیسات اتاق سرور مثل سیستم سرمایشی ، تهویه ، درب اتاق سرور ، روشنایی و… را کنترل می کند.
  • گزارش گیری : گرفتن اطلاعات از اتفاقات اتاق سرور در بازه زمانی خاص و یا بر پایه کاراکترهای ویژه و دیدن ورود به اتاق سرور و دستیابی به رک ها از دیگر ویژگی های نرم افزارهای مربوطه می باشد.


نتیجه گیری

سیستم یکپارچه و هوشمند اتاق سرور که با استفاده از نرم افزارهایی که متخصصان پیشتیبانی شبکه و اتاق سرور براساس نیاز سیستم مانیتورینگ ارائه میدهند مزایای زیادی د ارد، برخی افراد فکر مینند که استفاده از سیستم یکپارجه سازی هوشمند هزینه اضافی محسوب میشود،

اما باید گفت که نه تنها هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد، بلکه باعث میشود که به سیستمی هوشمند دستیابی داشته باشید که علاوه بر هشدارهایی که در بروز مشکلات ارسال می کند،خود سیستم هم به طور خودکار سیستم را تحت کنترل می گیرد تا از ایجاد خسارتهای مالی و ضررهایی ی که با خارج شدن از سیستم ایجاد می شود، جلوگیری کند.

یکی دیگر از دلایلی که متخصصان شرکت تجهیزات شبکه توصیه میکنند که حتما از این نرم افزارها استفاده شود این است که برخی از حوادثی که در اتاق های سرور رخ میدهد را با تحت نظارت قرارد دادن و تهیه گزارش از شرایط، پیشگیری میکند.


مطالب مرتبط:

مفاهیم و استانداردهای مراکز داده

اهمیت راه اندازی Network Monitoring

تجهیزات تستر کابل و آنالیزر شبکه

نمایندگی رسمی فلوک در ایران