پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر

پیشرو شبکه پایا، ارائه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر وخرید محصولات فلوک نتورکز-ای پی سی -سیسکو و...

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر

پیشرو شبکه پایا، ارائه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری،مانیتورینگ و دیتاسنتر وخرید محصولات فلوک نتورکز-ای پی سی -سیسکو و...

فروش تجهیزات شبکه و دیتاسنتر و بورس تجهیزات شبکه در تهران

تجهیزات شبکه در مرکز داده چیست؟

تجهیزات شبکه مرکز داده چیست؟ راه‌حل‌های شبکه‌سازی مرکز داده شامل دستگاه‌هایی هستند که منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی را به هم متصل می‌کنند و امکان تحویل برنامه‌ها و داده‌های رایانه‌ای مشترک را فراهم می‌کنند. تجهیزات شبکه برای ارتباط و تعامل بین سخت افزار در یک شبکه کامپیوتری مورد نیاز است.


چه دستگاه هایی در مرکز داده استفاده می شود؟

به طور معمول، سخت افزار مرکز داده شامل: تجهیزات محاسباتی اصلی مانند: دسکتاپ ها. سرورها

...

تجهیزات شبکه شامل:

روترها

سوئیچ ها

مودم ها

فایروال ها

کابل ها


چه دستگاه هایی در مرکز داده استفاده می شود؟

به طور معمول، سخت افزار مرکز داده شامل: تجهیزات محاسباتی اصلی مانند: دسکتاپ ها. سرورها و...

تجهیزات شبکه شامل:

روترها

سوئیچ ها

مودم ها

فایروال ها

کابل ها. 


چه اجزایی برای یک مرکز داده مورد نیاز است؟

اجزای اصلی مرکز داده عبارتند از:

سرورها

قفسه ها

زیرساخت اتصال شبکه

تدابیر امنیتی و لوازم.

ساختارهای نظارتی

زیرساخت های ذخیره سازی

سیستم های خنک کننده و جریان هوا (و همچنین حفاظت در برابر آتش)

سیاست هایی برای حفظ کارایی، امنیت و عملکرد.


انواع مراکز داده

مراکز داده شرکتی

مراکز داده میزبانی وب، ارائه زیرساخت رایانه به عنوان یک سرویس (IaaS)

مراکز داده ای که راه حل های کلید در دست ارائه می دهند.

مراکز داده ای که از فناوری وب 2.0 استفاده می کنند.


 مرکز داده  های برتر جهان کدامند؟

8 بزرگترین مرکز داده در جهان

1| موبایل چینی.

2| مخابرات چین

3| CWL1.

4| فناوری DuPont Fabros.

5| QTS: مترو آتلانتا.

6| گروه بین المللی اطلاعات محدوده.

7| SuperNAP را تغییر دهید.

8| پردیس سیتادل.


بزرگترین مرکز داده در جهان چیست؟

پارک اطلاعات China Telecom-Inner Mongolia

بر اساس انتشارات متعدد، بزرگترین مرکز داده جهان، پارک اطلاعات China Telecom-Inner Mongolia است. با هزینه 3 میلیارد دلاری، یک میلیون متر مربع (10763910 فوت مربع) وسعت دارد و 150 مگاوات در شش سالن داده مصرف می کند.


بورس تجهیزات شبکه در تهران

بهترین فروش تجهیزات شبکه در تهران که به عنوان بورس تجهیزات شبکه در تهران شناخته میشود، شرکت تجهیزات شبکه ای می باشد که تمامی تجهیزات شبکه را همراه با پشتیبانی و ضمانت کامل به مشتریان خود ارائه دهند. این شرکتها اغلب لیست تجهیزات شبکه و مورد نیاز را به همراه لیست قیمت تجهیزات شبکه به کاربران خود ارائه میدهند.

شرکت پیشرو شبکه پایا یکی از شرکتهای مطرح و معتبری است که با پشتیبانی کامل از شبکه تمامی خدمات و تجهیزات مربوطه را از بهترین نمایندگی های سراسر جهان به شما عرضه میدارند.


چه کسی دیتاسنتر می سازد؟

11 شرکت برتر مرکز داده در جهان

Equinix.

ملک دیجیتال.

مخابرات چین

ارتباطات NTT

Telehouse/KDDI.

کورزیت.

Verizon.

Cyxtera Technologies.

  ادامه مطلب ...

معرفی مهمترین ابزارهای مانیتورینگ شبکه و مانیتورینگ ویندوز سرور

مانیتورینگ شبکه چیست؟

مانیتورینگ شبکه به فرآیند نظارت مداوم یک شبکه کامپیوتری برای مشکلاتی مانند ترافیک کند یا خرابی قطعات گفته می شود.

سیستم‌های مانیتورینگ وظیفه کنترل فناوری مورد استفاده توسط یک شرکت (سخت‌افزار، شبکه‌ها و ارتباطات، سیستم‌های عامل یا برنامه‌های کاربردی و غیره) را به منظور تجزیه و تحلیل عملکرد و عملکرد آنها بر عهده دارند. علاوه بر این، هر شبکه به شناسایی و هشدار درباره خطاهای احتمالی، حتی قبل از وقوع آنها نیاز دارد.

از آنجایی که نظارت و ارزیابی (M&E) یکی از مهم ترین بخش های هر برنامه ای است که نقش مهمی در ارزیابی پروژه ایفا می کند. هدف اصلی بهره وری از Network Monitoring موجب بهبود خروجی ها، نتایج دارد همچنین با ارائه اطلاعات دقیق در مورد پروژه های ارزیابی شده تأثیر مثبتی در بهبود عملکرد شبکه دارد.

اگر شما هم برای پشتیبانی و نگهداری شبکه کامپیتوری بیزنس خود هستید و به دنبال بهترین ابزار برای مانیتورینگ شبکه می گردید در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

 

اهمیت مانیتورینگ شبکه

امروزه مسئله مانیتورینگ شبکه موردتوجه بسیاری قرار گرفته است ،چرا که بروز برخی از مشکلات باعث متوقف شدن برنامه ها و عملیات زیادی می گردد .

شبکه ها بستری پویا دارند و مدام در حال بروزرسانی و آپدیت شدن می باشند، به اینصورت که ممکن است در هر آپدیت فناوری های جدیدی به هر نسخه آن اضافه گردد وبر عملکرد شبکه تاثیرات پیش بینی شده و پیش بینی نشده ای بگذارد،از این رو مانیتورینگ شبکه میتواند کمک زیادی در پیشبینی اختلالات یا حل آن نماید.

مانیتورینگ شبکه به کاربران کمک می کند محل دقیق مشکل شبکه را مشخص کنند یا اگر مشکل از سمت شبکه نبود به راحتی بتوانند آن را ثابت کرده و وقت خود را در عیب یا بی در شبکه هدر ندهند ، این نظارت و مانیتورینگ مستمر می تواند به افراد کمک کند تا مشکلات احتمالی را قبل از وقوع آنها مورد شناسایی قرار دهند. این بدین معنی است که متخصصین شبکه می توانند به طور فعال مشکلات ایجاد شده را قبل از اینکه مشکلات بزرگتری به همراه آورد یا برای سایر کاربران اختلال ایجاد کند با سرعت و اشراف بیشتری حل وفصل نمایند.

 

مزایای Network Monitoring چیست؟

6 مزایای کلیدی Network Monitoring که باعث استقبال کاربران زیادی برای استفاده از این دد شده است عبارتند از:

  • ارائه اطلاعات دقیق، واضح و مختصر در مورد آنچه رخ میدهد :

زیرا در هنگام انجام هر پروژه ای، داشتن اطلاعات کافی و شفاف اهمیت بسیاری دارد.

هنگام انجام هر پروژه ای، توجه به وضوح داده ها بسیار اهمیت دارد، زیرا در انجام هر پروژه ای ، ممکن است به تعداد زیادی اطلاعات و نتایجی دست پیدا کنید که اگر از مانیتورینگ شبکه استفاده نمیکردید زمان طولانی راصزف می کردید که به این اطلاعات دست پیدا کنید.

  • نظارت بر دیتاهای ورودی :

با بهره وری از مانیتورینگ و نظارت، می توانید متوجه شوید که آیا در حال سود بردن هستید یا اینکه منابعی را هدر می دهید که ممکن است نتایج مثبتی به همراه نداشته باشد، همچنین می توانید بررسی کنید که آیا منابعی وجود دارد که باید برای اطمینان از موفقیت شما به پروژه اضافه شوند.

  • ارزیابی ریسک و پاداش :

مانیتورینگ شبکه به شما کمک می کند تا خطری را که ممکن است در مقابل سود یا پاداش با آن مواجه شوید را شناسایی و سپس بررسی کنید.

  • ارزیابی احتمالات جدید :

ابزارهای مانیتورینگ داده هایی به شما ارائه میدهندکه راحتتر به شناسایی نقاط ضعف شبکه و عمکردها بپردازید ؛همچنین در شناسایی فرصت هایی که ممکن است پیش بیاید نیز میتواند بسیار موثر باشد.

  • گزارش پیشرفت کلی :

گزارش پیشرفت می تواند منجر به ایجاد بودجه بیشتر برای توسعه پروژه ها شود. همچنین می‌تواند شما را از هدر دادن منابع در پروژه‌های بی‌فایده که ممکن است نتیجه ندهند، باز دارد.

  • نوآوری ، تنوع در کشف ایده :

هر چه اطلاعات بدست آمده بیشتر باشد، شبکه عملکرد بهتری خواهد داشت و همچنین هر یک از اعضای تیم با توجه به اطلاعات بدست آمده می توانند دیدگاههای مختلفی در مورد چگونگی انجام یک پروژه یا برنامه ارائه دهند.تنوع افکار و کاوش در راه‌های جدید از مزایای مانیتورینگ شبکه می باشد که موجب افزایش بازخورد شبکه نیز میگردد.

 

5برنامه‌ مفید مانیتورینگ و نظارت بر شبکه در لینوکس


A Network Traffic Monitor_VnStat .1
Displays Bandwidth Usage_iftop .2
Displays Network Usage_nload .3
Monitor Network Traffic Bandwidth_NetHogs .4
Network Monitoring and Graphing Tool_Cacti .5

 

ابزار های مانیتورینگ و مدیریت شبکه شبکه

همانگونه که در بالا به میدانیم که بخش مهمی از زیرساخت هر سارمان یا شرکتی، شبکه داخلی آن است،که ممکن است در صورت بروز اختلال ضرر و خسارات جبران ناپذیری را بوجود آورد، برخی از این خسارات حتی ممکن است قابل جبران نباشند، لذا استفاده از ابزار مانیتورینگ شبکه از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد، تا مدیریت مناسب و صحیح تری بر روی شبکه و زیرساختهای آن انجام گیرد.

دو نکته مهم برای انتخاب بهترین ابزار مانیتورینگ شبکه عبارتند از:

  1. بررسی اندازه شبکه: تعداد و ساختار ابزارهای مانیتورینگ شبکه با توجه به اندازه و نیاز هر شبکه متفاوت می باشد.
  2. آماده سازی زیرساخت: یکی دیگر از مواردی که در انتخاب ابزار مانیتورینگ لازم است مورد توجه قرار بگیرد،این است که شبکه مورد نظر باید با استاندارهای مربوط به مانیتورینگ طراحی و پیکربندی شده باشد.

ابزارهای مانیتورینگ که به عنوان راه حل های مشاهده پذیری نیز شناخته می شوند، اغلب به منظور ردیابی وضعیت برنامه های کاربردی فناوری اطلاعات، شبکه ها، زیرساخت ها، وب سایت ها و موارد دیگر طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد.

 

بهترین ابزارهای مانیتورینگ شبکه

فهرست بهترین ابزارهای مدیریت و مانیتورینگ شبکه به شرح زیر میباشد:

  • مانیتورینگ شبکه SolarWinds
  • نظارت بر عملکرد شبکه Datadog
  • ManageEngine OpManager
  • Progress WhatsUp Gold
  • Site24×7 Network Monitoring
  • Paessler PRTG Network Monitor
  • Nagios Core
  • Zabbix
  • Icinga
  • Spiceworks Connectivity Dashboard

بطور کلی بهترین ابزارهای مانیتورینگ با سرعت بیشتری مشکلات موجود در منابع را شناسایی کرده و هشدار یا پاسخ مناسبی را برای حل مسائل حیاتی ارائه میدهند. لازم به ذکر است که از میان بهترین و رایج ترین ابزارها و نرم افزارهای مدیریت و مانیتورینگ شبکه که دربالا معرفی نمودیم دو ابزار SolarWinds NMP و Zabbix جزء محبوب ترین معروف ترین ابزارها شناخته شده اند.

راه اندازی مانیتورینگ شبکه

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، میدانیم که یکی از مزایای اصلی استفاده از Network Monitoring این است که تیم های فناوری اطلاعات می توانند به سرعت علت اصلی مشکلات شبکه یک سازمان را کشف و حل کنند. زمان بحرانی وجود آمده در شبکه از زمانی که یک مشکل رخ می دهد تا زمانی که به سازمان اطلاع داده شود که یک مشکل رخ داده است ادامه می یابد. استفاده از ابزارهای مانیتورینگ شبکه می تواند با هندل کردن شرایط این زمان را کاهش دهد تا بتوان سودآوری سازمان را افزایش داد.

عوامل موثر در راه اندازی مانیتورینگ شبکه

  • وسعت عملیات و شبکه
  • پیکربندی عناصر تشکیل دهنده شبکه
  • میزان بودجه
  • اندازه تیم مدیریت شبکه

توصیه متخصصین پیشرو شبکه این است که درصورتی که قصد راه اندازی شرایطی امن و مطمعن برای مدیریت ونظارت شبکه را دارید قبل از اجرا حتما با افراد متخصص و حرفه ای که تجربه بالایی در ایند زمینه دارند مشورت نمایید.

روشهای اقدام به راه اندازی مانیتورینگ شبکه

  • خرید از فروشگاه های اینترنتی مرتبط و معتبر
  • خرید حضوری و تلفنی از فروشگاه های فیزیکی بازار

 

بهترین مانیتورینگ ویندوز سرور

Cacti یک ابزار مانیتورینگ سرور شناخته شده و راه حل برجسته در میان نرم افزارهای منبع باز نظارت بر شبکه برای زیرساخت های IT در زمینه نمایش گرافیکی شبکه است. Cacti به صورت رایگان دانلود می‌شود و در مجموعه LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP) قرار دارد که بستر نرم افزاری استانداردی را برای ساخت نمودارها بر اساس داده های آماری فراهم می کند. اگر دستگاه یا سرویس، داده‌های عددی را بازگرداند، به احتمال زیاد می‌توان آنها را در Cacti ادغام کرد. الگوهایی برای پلت فرم‌های نظارت بر برنامه های سرور از سرورهای لینوکس و ویندوز گرفته تا روترها و سوئیچ‌های سیسکو وجود دارد – در اصل هر چیزی که با پروتکل SNMP (پروتکل مدیریت شبکه ساده) ارتباط برقرار می‌کند. اگرچه روش استاندارد برای جمع آوری داده‌های Cacti پروتکل SNMP است، اما می‌توان از اسکریپت‌های موجود در Perl یا PHP نیز استفاده کرد.

آموزش مانیتورینگ شبکه

چنانچه قصد دارید مدیریت شبکه سازمان یا شرکت خودرا برعهده بگیرید یا از طریق این روش به درآمد زایی برسید تیم متخصص پیشروشبکه پایا میتواند با ارائه آموزشهای لازم در این زمینه به شما کمک نماید.لازم به ذکر است که شرایط اولیه برای ثبت نام در این زمینه داشتن اطلاعات و مهارت کافی در راه اندازی شبکه و شناخت انواع و اجزای شبکه های کامپیوتری می باشد.

شرکت تجهیزات شبکه در تهران

شرکت تجهیزات شبکه چیست؟

یک کسب و کار شبکه ای همچنین به عنوان یک تجارت بازاریابی چند سطحی یا به عبارتی دیگر به عنوان MLM شناخته می شود این نوع شرکت ها اغلب وارد کننده انواع تجهیزات شبکه از برندهای معتبر در سراسر جهان می باشند.اخذ نمایندگی از این شرکتهای جهانی معتبر و شناخته شده موجب کسب اعتبار این نمایندگی ها می گردد. به راحتی میتوان خرید عمده تجهیرات شبکه، تجهیزات شبکه و سرور نهیه نمود.


سیستم شبکه چیست؟

یک شبکه از دو یا چند کامپیوتر تشکیل شده است که به منظور به اشتراک گذاشتن منابع (مانند چاپگرها و سی دی ها)، تبادل فایل ها یا اجازه ارتباطات الکترونیکی به یکدیگر متصل شده اند. رایانه های موجود در یک شبکه ممکن است از طریق کابل، خطوط تلفن، امواج رادیویی، ماهواره ها یا پرتوهای نور مادون قرمز به هم متصل شوند.


تجهیزات شبکه برای چه مواردی استفاده می شود؟

سخت افزار شبکه که با نام تجهیزات شبکه یا دستگاه های شبکه کامپیوتری نیز شناخته می شود، دستگاه های الکترونیکی هستند که برای ارتباط و تعامل بین دستگاه های موجود در شبکه کامپیوتری مورد نیاز هستند. به طور خاص، آنها واسطه انتقال داده ها در یک شبکه کامپیوتری هستند. آیا یک شرکت تجهیزات شبکه است؟


طراحی زیر ساخت شبکه چگونه انجام می شود؟

دقت کنید که یک زیر ساخت اصولی به تمام نیاز کاربران پاسخ می دهد؛ طراحی زیر ساخت شبکه شامل موارد زیر است.

  1. آماده کردن طرح پیشنهادی و بررسی نیاز های طراحی زیر ساخت شبکه

  2. طراحی کردن زیر ساخت شبکه و اجرای آن

  3. نصب و هم چنین اجرای انواع ترانکینگ و کانال های ارتباطی

  4. کابل کشی ساختار یافته مطابق با استاندارد های جهانی مرتبط با کابل مسی، سانترال، استقرار درست تجهیزات و غیره

  5. مستند سازی و تهیه ی نقشه ساخت شبکه کابلی و یا حتی بی سیم

  6. نصب و راه اندازی انواع تجهیزات زیر ساخت شبکه مثل روتر، سوویچ، تکرار گر ها ، مودم های مخابراتی و غیره

  7. تجزیه و تحلیل مرکز داده

  8. بهینه سازی طراحی زیر ساخت ها و اجرای راه حل هایی برای ارتقا


پیشنهاد مطالعه: شرکت تجهیزات شبکه معتبر در تهران


تجهیزات شبکه شامل چه مواردی است؟

تجهیزات شبکه برای ترکیب، تقسیم، سوئیچ، تقویت یا هدایت بسته های اطلاعات در طول یک شبکه کامپیوتری یا مخابراتی استفاده می شود. این بخش محصول شامل هاب ها، سوئیچ ها، روترها، پل ها، دروازه ها، مالتی پلکسرها، فرستنده گیرنده و فایروال ها می باشد.


تجهیزات شبکه برای چه مواردی استفاده می شود؟


سخت افزار شبکه که با نام تجهیزات شبکه یا دستگاه های شبکه کامپیوتری نیز شناخته می شود، دستگاه های الکترونیکی هستند که برای ارتباط و تعامل بین دستگاه های موجود در شبکه کامپیوتری مورد نیاز هستند. به طور خاص، آنها انتقال داده ها در یک شبکه کامپیوتری را واسطه می کنند.


کدام شرکت بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه است؟

سیسکو بررسی اجمالی شرکت: سیسکو در سال 1984 تاسیس شد و یکی از بزرگترین فروشندگان سخت افزار شبکه در جهان است.


دستگاه های شبکه چگونه کار می کنند؟

دستگاه شبکه یک گره در شبکه مش بی سیم است. می تواند داده های HART بی سیم را ارسال و دریافت کند و عملکردهای اساسی لازم برای پشتیبانی از تشکیل و نگهداری شبکه را انجام دهد. دستگاه های شبکه شامل دستگاه های میدانی، دستگاه های مسیریاب، دستگاه های دروازه و دستگاه های دستی مش هستند.


منبع: شرکت تجهیزات شبکه پیشروشبکه پایا